Şef serviciu: Sima Mădalina Elena
Camera nr: 6
Telefon: 0372030420 interior 106
Fax: 0372030421
E-mail:dasp@dasp.ro
Web:    www.dasp.ro

 

Misiune:

-contribuie la realizarea obiectivelor instituției prin promovarea și implementarea unui management eficent al resurselor umane in cadrul instituției

-asigură asistență juridica pentru respectarea și aplicarea uniformă a legislației in cadrul instituției

Atributii:

– colaborează cu serviciile şi compartimentele din cadrul direcţiei în vederea întocmirii proiectelor de hotărâri privind organigrama şi statul de funcţii;

– colaborează cu serviciile şi compartimentele din cadrul direcţiei în vederea redactării Regulamentului de Organizare şi Funcţionare propriu;

– creează şi gestionează baza de date cuprinzând evidenţa funcţiilor publice, a funcţionarilor publici, precum şi a celor angajaţi cu contracte individuale de muncă, inclusiv asistenţii personali ai persoanelor cu handicap;

– colaborează cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, în vederea transmiterii datelor personale ale funcţionarilor publici, precum şi ale funcţiilor publice vacante sau modificările intervenite în situaţia funcţionarilor publici;

– întocmeşte situaţii, planuri, statistici prevăzute de cadrul legal sau solicitate de diferite instituţii sau autorităţi ale statului, cu referire la personalul angajat, inclusiv asistenţii personali ai persoanelor cu handicap;

– monitorizează posturile vacante şi susţine procedura de organizare a concursurilor pentru ocuparea acestor posturi, indiferent că sunt funcţii publice, sau posturi contractuale;

-întocmeşte lucrările necesare pentru numirea/angajarea, avansarea/promovarea,      trecerea/mutarea temporară sau definitivă în cadrul altui compartiment, transferarea, detaşarea, delegarea şi încetarea raportului de serviciu sau a contractului individual de muncă, după caz;

-realizează reîncadrările pe funcţii ale personalului, în concordanţă cu cadrul legislativ de specialitate pentru angajaţii din aparatul propriu şi asistenţii personali ai persoanelor cu handicap;

– întocmeşte contractele de muncă la angajare şi actele adiţionale care privesc modificarea acestora;

– operează înregistrările în Registrul general de evidenţă a salariaţilor;

-asigură întocmirea corectă şi la timp a documentelor primare ce stau la baza plăţii lunare a salariului pentru tot personalul;

– monitorizează perioada de stagiu a funcţionarilor publici debutanţi şi urmăreşte respectarea procedurii privind definitivarea în funcţie publică a acestora;

-urmăreşte, prin şefii compartimentelor funcţionale, utilizarea timpului de lucru: prezenţa la program, orele suplimentare efectuate, justificarea absenţelor;

– ţine evidenţa deciziilor de numire şi eliberare din funcţie ale personalului, de sancţionare, de        acordare a unor sporuri prevăzute de lege, de detaşare, de delegare, de trecere temporară în altă muncă, de modificare a retribuţiei cu ocazia indexărilor, de promovare etc., cu respectarea cadrului legal de specialitate, pentru angajaţii din aparatul propriu şi asistenţii personali ai persoanelor cu handicap;

– ţine evidenţa concediilor de odihnă, medicale, pentru studii şi a concediilor pentru îngrijirea copilului până la 2 ani etc., pentru angajaţii din aparatul propriu şi asistenţii personali ai persoanelor cu handicap;

– întocmeşte şi eliberează adeverinţe privind salariul sau vechimea în muncă, necesare pentru angajaţii din aparatul propriu şi asistenţii personali ai persoanelor cu handicap;

-urmăreşte modificarea tranşelor de vechime în muncă ale angajaţilor, respectiv ale asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav;

– urmăreşte îndeplinirea condiţiilor de promovare a personalului din cadrul aparatului propriu al instituţiei;

– întocmeşte Planul anual de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, conform legislaţiei de specialitate în vigoare şi a necesarului transmis de către compartimentele funcţionale;

– ţine evidenţa participării salariaţilor la cursurile de formare şi perfecţionare profesională;

-întocmeşte Planul anual de ocupare a funcţiilor publice, conform legislaţiei în vigoare;

– asigură consilierea personalului cu funcţii de conducere pentru întocmirea şi actualizarea fişelor posturilor;

-centralizează/gestionează formularele pentru evaluarea profesională anuală a angajaţilor din aparatul propriu al instituţiei;

-asigură consilierea etică a salariaţilor;

– asigură implementarea prevederilor referitoare la declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese.

– reprezintă instituţia în cauzele aflate pe rolul instanţelor de judecată;

– întocmeşte dosarele, formulează acţiuni, întâmpinări, concluzii, obiecţiuni la rapoartele de expertiză şi solicită probe în scopul soluţionării cauzelor aflate pe rol;

– întocmeşte evidenţa cauzelor aflate pe rolul instanţei şi a corespondenţei;

– colaborează şi acordă consultanţă juridică tuturor serviciilor şi compartimentelor din cadrul direcţiei;

– avizează contracte, referate, decizii şi alte documente întocmite de structurile organizatorice ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Piteşti;

-redactează proiecte de hotărâri, referate şi rapoarte de specialitate, decizii, ordine, instrucţiuni precum şi alte acte privind activitatea juridică a direcţiei;

– urmăreşte apariţiile şi modificările legislative în mod curent şi le aduce la cunoştinţa salariaţilor instituţiei;

-soluţionează sesizările/petiţiile/cererile repartizate prin corespondenţă, a căror rezolvare este de competenţa personalului din domeniul de specialitate.

– identifică pericolele şi evaluează riscurile pentru fiecare activitate şi fiecare angajat, elaborează şi actualizează planul de prevenire şi protecţie în acest sens;

– elaborează instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, elaborează programul de instruire-testare a salariaţilor;

– urmăreşte realizarea măsurilor dispuse de către inspectorii de muncă, cu prilejul vizitelor de control şi al cercetării evenimentelor;

– organizează şi urmăreşte efectuarea controlului medical atât la angajare cât şi cel periodic şi execută instruirea introductiv-generală pentru personalul nou angajat.

Leave a Reply