ŞEF SERVICIU: IOSEFINA ILIEŞ
E-mail: dasp@dasp.ro
Telefon: 0372030420, interior 107
Fax: 0372030420
Misiunea:
- Protecţia persoanelor cu handicap şi a celor vârstnice, acordarea asistenţei sociale, stabilită de legislaţie şi dată în competenţa autorităţilor locale.
Principalele atribuții:
Aplicarea prevederilor Legii nr.448/2006, republicată privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap prin:
- verificarea activității asistenților personali;
- efectuarea de anchete sociale pentru persoanele care doresc incadrarea intr-un grad de handicap sau isi revizuiesc certificatele de incadrare;
- efectuarea de anchete sociale pentru persoanele incadrate in gradul grav de handicap care doresc sa renunte la asistent personal si sa beneficieze de indemnizatie.
- efectuarea de anchete sociale pentru persoanele încadrate într-un grad de handicap care solicită rovinietă sau loc de parcare
- verificarea la domiciliu a beneficiarilor de indemnizație
- efectuarea de anchete sociale pentru persoanele beneficare de pensie de invaliditate, la solicitarea Comisiei de Expertiză Medicală
- Aplicarea prevederilor Legii nr.17/2000, privind asistenta sociala a persoanelor varstnice prin:
- efectuarea de anchete sociale necesare pentru internarea persoanelor varstnice în centre de îngrijire și asistență sau centre medico-sociale
- consilierea persoanele vârstnice, la solicitarea acestora.
Principalele prevederi legislative care stabilesc cadrul în care se desfăşoară activitatea serviciului:
- Constituţia României;
- Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată;
- HGR nr.268/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006;
- Legea nr.17/2000, privind asistenta sociala a persoanelor vârstnice.
Lista documentelor necesare pentru:
Dosarul de angajare al asistentului personal:
- viza director executiv DGASPC Arges;
- carnet de muncă seria …nr…;
- copie B.I. /C.I. al asistentului, inclusiv partea cu adresa;
- copie acte de stare civilă (certificat de căsătorie, certificat de deces, hotărâre de divorţ) pentru asistent;
- copii acte de studii ale asistentului;
- copie decizie pensie limită de vârstă a asistentului (dacă este cazul);
- dosar medical individual- al asistentului;
- cazier pentru asistent;
- adeverinţă de la administraţia financiară pentru asistent;
- curriculum vitae al asistentului;
- angajament, pe propria răspundere, dat la notariat;
- copie certificat de handicap legalizat la notariat;
- copie B.I. /C.I. al persoanei cu handicap (inclusiv partea cu adresa) sau certificatul de naştere în cazul minorului;
- ancheta socială;
- copie decizie pensie limită de vârstă pentru bolnav (dacă este cazul);
- acordul persoanei cu handicap, sau după caz al reprezentantului legal al acesteia ori al familiei, exprimat în scris pentru angajare.
Pentru dosarul de indemnizaţie:
- viză D.G.A.S.P.C. Argeş;
- copie BI/CI persoană cu handicap grav sau, după caz, certificatul de naştere al minorului cu handicap grav;
- după caz, copie BI/CI părinte sau reprezentant legal, tutore sau curator, al persoanei adulte cu handicap;
- decizia de pensionare a bolnavului (dacă este cazul);
- dispoziţia de curatelă sau tutelă( dacă este cazul)
- ancheta socială;
Pentru dosarul de abonament:
a) pentru persoana cu handicap:
- copie BI/CI;
- copie certificat de încadrare în grad de handicap ( accentuat şi grav)
- copie legitimaţie de persoană cu handicap eliberată de DGASPC;
b) pentru asistentul personal:
- copie BI/CI asistent personal;
- copie certificat de încadrare în grad de handicap al bolnavului;
- copie legitimaţie cu menţiunea “asistent personal” eliberată de DGASPC;
c) pentru însoţitor:
- copie BI/CI persoană cu handicap;
- copie certificat de încadrare în grad de handicap;
- copie legitimaţie persoană cu handicap, cu menţiunea “însoţitor”;
- ancheta socială ( numai pentru adulţii cu handicap auditiv şi mintal accentuat);
Pentru ancheta socială:
- certificatul cu grad de handicap sau acte medicale din care sa reiasa clar diagnosticul (copie xerox);
- buletinul bolnavului si al persoanelor care locuiesc cu bolnavul(original si copie xerox);
- adeverinta de la administrator(cu nominalizarea persoanelor cale locuiesc efectiv in apartament);
- cupoane de pensie (după caz, atât pentru bolnav cât şi pentru persoanele care locuiesc cu bolnavul) original si copie xerox;
- de stiut unde lucreaza membrii familiei si salariul net pe care il ridică.
Acte necesare pentru obtinerea abonamentului de transport gratuit:
a) pentru persoana cu handicap:
- copie xerox certificat de handicap (grad accentuat sau grav)
- copie BI /CI bolnav
- copie legitimatie de transport urban
- dosar
b) pentru asistent personal:
- copie xerox certificat de handicap (grad accentuat sau grav)
- copie BI /CI asistent personal
- copie legitimatie de transport urban
- dosar
- ancheta sociala sau declaratie la notar