ŞEF SERVICIU: IOSEFINA ILIEŞ

E-mail: dasp@dasp.ro

 

Telefon: 0372030420, interior 107
Fax:      0372030420

Misiunea: 

  • Protecţia persoanelor cu handicap şi a celor vârstnice, acordarea asistenţei sociale, stabilită de legislaţie şi dată în competenţa autorităţilor locale.

Principalele atribuții:

Aplicarea prevederilor Legii nr.448/2006, republicată privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap prin:

  • verificarea activității asistenților personali;
  • efectuarea de anchete sociale pentru persoanele care doresc incadrarea intr-un grad de handicap sau isi revizuiesc certificatele de incadrare;
  • efectuarea de anchete sociale pentru persoanele incadrate in gradul grav de handicap care doresc sa renunte la asistent personal si sa beneficieze de indemnizatie.
  • efectuarea de anchete sociale pentru persoanele încadrate într-un grad de handicap care solicită rovinietă sau loc de parcare
  • verificarea la domiciliu a beneficiarilor de indemnizație
  • efectuarea de anchete sociale pentru persoanele beneficare de pensie de invaliditate, la solicitarea Comisiei de Expertiză Medicală
  • Aplicarea prevederilor Legii nr.17/2000, privind asistenta sociala a persoanelor varstnice prin:
  • efectuarea de anchete sociale necesare pentru internarea persoanelor varstnice în centre de îngrijire și asistență sau centre medico-sociale
  • consilierea persoanele vârstnice, la solicitarea acestora.

Principalele prevederi legislative care stabilesc cadrul în care se desfăşoară activitatea serviciului:

  • Constituţia României;
  • Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată;
  • HGR nr.268/2007 privind aprobarea Normelor metodologice  de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006;
  • Legea nr.17/2000, privind asistenta sociala a persoanelor vârstnice.

 

Lista documentelor necesare pentru:
Dosarul de angajare al asistentului personal:

  • viza director executiv DGASPC Arges;
  • carnet de muncă seria …nr…;
  • copie B.I. /C.I. al asistentului, inclusiv partea cu adresa;
  • copie acte de stare civilă (certificat de căsătorie, certificat de deces, hotărâre de divorţ) pentru asistent;
  • copii acte de studii ale asistentului;
  • copie decizie pensie limită de vârstă a asistentului (dacă este cazul);
  • dosar medical individual- al asistentului;
  • cazier pentru asistent;
  • adeverinţă de la administraţia financiară pentru asistent;
  • curriculum vitae al asistentului;
  • angajament, pe propria răspundere, dat la notariat;
  • copie certificat de handicap legalizat la notariat;
  • copie B.I. /C.I. al persoanei cu handicap (inclusiv partea cu adresa) sau certificatul de naştere în cazul minorului;
  • ancheta socială;
  • copie decizie pensie limită de vârstă pentru bolnav (dacă este cazul);
  • acordul persoanei cu handicap, sau după caz al reprezentantului legal al acesteia ori al familiei, exprimat în scris pentru angajare. 

Pentru dosarul de indemnizaţie:

  • viză D.G.A.S.P.C. Argeş;
  • copie BI/CI persoană cu handicap grav sau, după caz, certificatul de naştere al minorului cu handicap grav;
  • după caz, copie BI/CI părinte sau reprezentant legal, tutore sau curator, al persoanei adulte cu handicap;
  • decizia de pensionare a bolnavului (dacă este cazul);
  • dispoziţia de curatelă sau tutelă( dacă este cazul)
  • ancheta socială; 

Pentru dosarul de abonament:

a)    pentru persoana cu handicap:

  • copie BI/CI;
  • copie certificat de încadrare în grad de handicap ( accentuat şi grav)
  • copie legitimaţie de persoană cu handicap eliberată de DGASPC;

 

b)    pentru asistentul personal:

  • copie BI/CI asistent personal;
  • copie certificat de încadrare în grad de handicap al bolnavului;
  • copie legitimaţie cu menţiunea “asistent personal” eliberată de DGASPC;

 

c)     pentru însoţitor:

  • copie BI/CI persoană cu handicap;
  • copie certificat de încadrare în grad de handicap;
  • copie legitimaţie persoană cu handicap, cu menţiunea “însoţitor”;
  • ancheta socială ( numai pentru adulţii cu handicap auditiv şi mintal accentuat);

Pentru ancheta socială:

  • certificatul cu grad de handicap sau acte medicale din care sa reiasa clar diagnosticul (copie xerox);
  • buletinul bolnavului si al persoanelor care locuiesc cu bolnavul(original si copie xerox);
  • adeverinta de la administrator(cu nominalizarea persoanelor cale locuiesc efectiv in apartament);
  • cupoane de pensie (după caz, atât pentru bolnav cât şi pentru persoanele care locuiesc cu bolnavul) original si copie xerox;
  • de stiut unde lucreaza membrii familiei si salariul net pe care il ridică.

Acte necesare pentru obtinerea abonamentului de transport gratuit:

a) pentru persoana cu handicap:

  • copie xerox certificat de handicap (grad accentuat sau grav)
  • copie BI /CI bolnav
  • copie legitimatie de transport urban
  • dosar

b) pentru asistent personal:

  • copie xerox certificat de handicap (grad accentuat sau grav)
  • copie BI /CI asistent personal
  • copie legitimatie de transport urban
  • dosar
  • ancheta sociala sau declaratie la notar

Leave a Reply