Nr.14111/09.09.2024 
 
ANUNŢ
 
  Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Piteşti, cu sediul în Bld. Republicii Nr.117B, bl. D5B, parter, Pitești, județul Argeș, organizează concurs pentru ocuparea următoarelor posturi contractuale vacante de execuție unice, respectiv:
– Un post contractual vacant de execuție unic de logoped din cadrul Centrului multifuncțional comunitar – Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități, pe perioada nedeterminata, cu durata normală a timpului de lucru (8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână)
– Un post contractual vacant de execuție unic de terapeut ocupational debutant din cadrul Centrului multifuncțional comunitar – Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități, pe perioada nedeterminata, cu durata normală a timpului de lucru (8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână)
– Un post contractual vacant de execuție unic de infirmieră din cadrul Centrului multifuncțional comunitar -Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități, pe perioada nedeterminata, cu durata normală a timpului de lucru (8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână)
– Un post contractual vacant de execuție unic de pedagog de recuperare debutant din cadrul Centrului multifuncțional comunitar – Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități. pe perioada nedeterminata, cu durata normală a timpului de lucru (8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână)
Concursul se organizează în conformitate cu prevederile art. VII alin. (1) lit ”b”. și alin (2) lit.” a” din O.U.G. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu respectarea prevederilor H.G.R. nr. 1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului –cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare și a O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.           
Probele de concurs se vor desfăşura la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Piteşti, după cum urmează:
03.10.2024 ora 10:00– proba scrisă
09.10.2024 ora 10:00– interviul
 
Condiţiile  pe care trebuie să le îndeplinească participanţii la concurs sunt condiţiile  generale prevăzute de  art. 15 din, H.G.R. nr. 1336/28.10.2022, cu modificările și completările ulterioare și condiţiile specifice, prevăzute în fișa postului, precum și cerințe specifice prevăzute de art. 542 alin. (1) și alin. (2) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. 
     
             Condiţiile  generale: 
a)are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b)cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c)are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, 
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d)are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza 
adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e)îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f)nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g)nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de 
a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h)nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind 
Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
 
Condițiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească participanții la concurs sunt următoarele:
Pentru ocuparea postului de logoped 
a) studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul psihologiei /psihopedagogiei speciale și master în logopedie;
b) atestat de liberă practică eliberat de Colegiul psihologilor din România;
c) un an vechime în specialitatea studiilor.
 
Pentru ocuparea postului de terapeut ocupational debutant 
– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licenţă în specializarea terapie ocupațională
 
Pentru ocuparea postului de infirmieră 
a) studii generale;
b) curs de infirmieră organizat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România sau curs organizat de furnizori autorizați de Ministerul Muncii și Solidarițății Sociale cu aprobarea Ministerului Sănătății-Direcția generală resurse umane și certificare;
c) vechime ca infirmieră -6 luni.
 
Pentru ocuparea postului de pedagog de recuperare debutant
a) studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat;
b) curs acreditat de pedagog de recuperare.
 
Dosarul de concurs va conține următoarele documente:
 
a)formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G.R. nr. 1336/28.10.2022;
b)copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c)copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d)copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e)copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f)certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g)adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h)certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i)curriculum vitae, model comun european.
 
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G.R. nr. 1336/28.10.2022.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea “conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise. 
În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
Documentul prevăzut la lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
 
Documentele de înscriere la concurs vor fi cuprinse într-un dosar cu șină, în ordinea prezentată în anunț.
Dosarele de concurs se depun la sediu Direcției de Asistență Socială a Muncipiului Pitești din bld. Republicii nr. 117B, bl. D5B, parter , Pitești, jud.Argeș, în perioada 11.09.2024 – 24.09.2024 inclusiv, până la ora 15,30.        
      Relații suplimentare se pot obține de pe site-ul instituției: www.dasp.ro la secțiunea Anunțuri și la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Piteşti –Serviciul Personal, Juridic, Securitatea Muncii și la telefon 0372030420 int. 106.
 
Calendarul de desfășurare a concursului
 
Nr. crt. Operațiune Termen/Data
1 Data publicării 11.09.2024
2 Depunere dosare 11.09.2024-24.09.2024 ora 15,30
3 Afisare rezultat selecție dosare În termen de 3 zile lucrătoare de la ultima zi de depunere dosare 
4 Depunere contestații față de rezultatul selecției dosarelor În termen de cel mult 1 zi lucrătoare de la data afisării selecției dosarelor sub sancțiunea decăderii din acest drept
5 Soluționare contestații În termen de 1 zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor
6 Proba scrisă 03.10.2024, ora 10:00, la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Pitești
7 Afișare rezultat probă scrisă În termen de 1 zi lucrătoare de la finalizarea probei scrise
8 Depunere contestații față de rezultatul probei scrise În termen de cel mult 1 zi lucrătoare de la data afisării rezultatului probei scrise sub sancțiunea decăderii din acest drept
9 Soluționare contestații față de rezultatul probei scrise În termen de 1 zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor
10 Interviul Se susține în termen de 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise: 09.10.2024, ora 10:00, la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Pitești 
11 Afișare rezultat interviu În termen de 1 zi lucrătoare de la finalizarea probei interviu
12 Depunere contestații față de rezultatul probei interviu În termen de cel mult 1 zi lucrătoare de la data afisării rezultatului probei scrise  sub sancțiunea decăderii din acest drept
13 Soluționare contestații față de rezultatul interviului În termen de 1 zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor
14 Afișare rezultat final În termen de 1 zi lucrătoare de la data afișării rezultatelor soluționării contestațiilor la proba interviului
15 Prezentare la post În teremen de 15 zile calendaristice de la data afișării rezultatelor finale
      
 
 
 
BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ
privind concursul de ocupare a postului vacant de logoped  din cadrul 
Centrului multifuncțional comunitar- Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități
 
1. Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica: capitolul III: Servicii şi prestaţii sociale- cu Secțiunea 1: Servicii sociale și Secțiunea 4: Centre pentru persoanele adulte cu handicap;
2. Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica: Capitolul III: Sistemul de servicii sociale -Secțiunea 1: Definirea şi clasificarea serviciilor sociale, Secțiunea 2: Beneficiarii şi furnizorii de servicii sociale și Secțiunea 3: Organizarea şi administrarea serviciilor sociale;
3. Ordinul nr. 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi – cu tematica: anexa nr.6 – Standarde specifice minime de calitate pentru servicii sociale organizate ca Centre de zi pentru persoane adulte cu dizabilităţi şi Centre de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu pentru persoane adulte cu dizabilităţi;
4. Logopedia. Terapia tulburărilor de limbaj. Structuri deschise- Carolina Bodea Hațegan, Editura Trei, an 2016- cu tematica: Capitolul II limbajul- abordări multidimensionale, Capitolul VI- Tulburări de ritm și fluență. Bâlbâiala, Capitolul VII-Afazia. Delimitări simtomatologice, direcții de evaluare și intervenție.
 
Notă: toate actele normative vor fi avute în vedere în forma aflată în vigoare la data examenului/concursului cu toate republicările, modificările, completările şi abrogările.  
 
BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ
privind concursul de ocupare a postului de terapeut ocupațional debutant din cadrul 
Centrului multifuncțional comunitar- Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități
 
1. Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica: capitolul III: Servicii şi prestaţii sociale- cu Secțiunea 1: Servicii sociale și Secțiunea 4: Centre pentru persoanele adulte cu handicap;
2. Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare- cu tematica: Capitolul III: Sistemul de servicii sociale -Secțiunea 1: Definirea şi clasificarea serviciilor sociale, Secțiunea 2: Beneficiarii şi furnizorii de servicii sociale și Secțiunea 3: Organizarea şi administrarea serviciilor sociale;
3. Ordinul nr. 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi – cu tematica: anexa nr.6 – Standarde specifice minime de calitate pentru servicii sociale organizate ca Centre de zi pentru persoane adulte cu dizabilităţi şi Centre de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu pentru persoane adulte cu dizabilităţi;
4. Terapii ocupaționale și arte combinate (repere creative), Maria Dorina Pașca și Erzsebet Banga, Ed. University Press Tg.Mureș – cu tematica: Capitolul 1-Terapii ocupaționale, 1.2 Ergoterapia, 1.8 Terapia prin teatru, 2.4.  creativitatea-reper al personalității;
5. Terapie ocupațională pentru persoane cu deficiențe, Doru Vlad Popovici, Ed. Muntenia Constanța -cu tematica: capitolul IV Desfășurarea procesului de terapie ocupațională și capitolul IX Organizarea activităților de ergoterapie pentru deficienții neuromotori și mintali.
Notă: toate actele normative vor fi avute în vedere în forma aflată în vigoare la data examenului/concursului cu toate republicările, modificările, completările şi abrogările. 
 
BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ
privind concursul de ocupare a postului vacant de infirmieră  din cadrul 
Centrului multifuncțional comunitar- Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități
 
1. Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica: capitolul III: Servicii şi prestaţii sociale- cu Secțiunea 1: Servicii sociale și Secțiunea 4: Centre pentru persoanele adulte cu handicap
2. Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare- cu tematica: Capitolul III: Sistemul de servicii sociale -Secțiunea 1: Definirea şi clasificarea serviciilor sociale, Secțiunea 2: Beneficiarii şi furnizorii de servicii sociale și Secțiunea 3: Organizarea şi administrarea serviciilor sociale
3. Programul naţional de pregătire al infirmierelor– note de curs – Ordinul asistenților Modulul III lit. B – Îngrijiri ale pacienților ( schimbarea lenjeriei de corp în cazul pacientului imobilizat,  mobilizarea pacientului, transportul și însoțirea pacienților, prevenirea escarelor) și Modulul V Comunicarea interactivă și lucrul în echipa multidisciplinară (comunicarea cu diferite tipuri de persoane și comunicarea în echipă).
 
Notă: toate actele normative vor fi avute în vedere în forma aflată în vigoare la data examenului/concursului cu toate republicările, modificările, completările şi abrogările. 
 
 
BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ
privind concursul de ocupare a postului vacant de pedagog de recuperare debutant  din cadrul Centrului multifuncțional comunitar- Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități
 
1 Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica: capitolul III: Servicii şi prestaţii sociale- cu Secțiunea 1: Servicii sociale și Secțiunea 4: Centre pentru persoanele adulte cu handicap;
2. Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare- cu tematica: Capitolul III: Sistemul de servicii sociale -Secțiunea 1: Definirea şi clasificarea serviciilor sociale, Secțiunea 2: Beneficiarii şi furnizorii de servicii sociale și Secțiunea 3: Organizarea şi administrarea serviciilor sociale;
3. Ordinul nr. 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi – cu tematica: anexa nr.6 – Standarde specifice minime de calitate pentru servicii sociale organizate ca Centre de zi pentru persoane adulte cu dizabilităţi şi Centre de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu pentru persoane adulte cu dizabilităţi.
 
Notă: toate actele normative vor fi avute în vedere în forma aflată în vigoare la data examenului/concursului cu toate republicările, modificările, completările şi abrogările. 
 
 
ANUNT CONCURS 4 POSTURI CONTRACTUALE DE EXECUTIE LA CENTRUL DE ZI PENTRU PERSOANE ADULTE CU DIZABILITATI